torsdag den 9. juni 2011

Når Spejlet Lyver

Jeg har længe gerne ville skrive et indlæg om anoreksi, som er en sygdom, med spiseforstyrrelser, som jeg synes er helt forfærdeligt! Jeg kender selv en der har haft anoreksi, og det er forfærdeligt at se. Når man krammer, går de ligesom bare indad! Det er virkelig ubehageligt. Jeg har så ondt af dem som har det, eller måske ikke engang har det, men bare det at de er så utilfredse med deres kroppe det er jo virkelig et problem. De har det så dårligt, og de er jo påvirket af den tidligere sygdom rasten af livet. Også dårligt selvværd. Jeg har heldigvis aldrig selv haft det og jeg spiser selv alt hvad jeg kan. Og tænker ikke over hver eneste bid jeg tager. Mange modelbureauer søgte på et tidpunkt helt sygeligt tynde modeller, det er helt forfærdeligt, og de bliver jo målt om det har taget bare en lille små på. Eller om de er vokset i bredden. Der er jo også mange unge som gerne vil tabe sig, de fleste teenagerpiger ville nok, i en undersøgelse, svarer at de gerne ville tabe mindst et til to kilo. Også når de ser alle smukke billeder og modeller fr fjernsynet, de er så slanke og flotte og så måler de sig sikkert i forhold til dem. Men hvor er det sørgeligt at det er få, der er helt tilfredse med hvordan de ser ud. Det er jo ligemeget om vi vejer lidt mere, og hvad så? Det jo ikke verdens undergang, man skal jo kun gøre noget rigtig ved det, hvis lægen hentyder til det, ellers synes jeg bare at man skal nyde sin krop. Den passer jo lige præcis til én. Der er også en helt frygtelig reklame om anoreksi. I kan se den nedenunder. Jeg kan ikke sætte mig ind i, at se noget andet i spejlet end, hvad det virkelig er. Jeg kan ikke forstå hvordan man kan se noget andet. En anden pige. Jeg ville ønske alle med spiseforstyrrelser fik hjælp, jeg har så ondt af dem. Og det værste er jo, at de ikke rigtig selv kan se det...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar