lørdag den 14. maj 2011

Regnen





Det er nat
Jeg elsker at være oppe, til når de andre går i seng, her er så stille
Jeg er på mit værelse
Jeg står ved vindueskarmen med hænderne op af mit ansigt. 
Jeg har åbent vinduet
Jeg kan høre regnen pjaskende ramme taget
Jeg han høre regnen udenfor og de tunge dråber ramme jordbunden
Det er en rytme som minder mig om tryghed
Tryghed med rytme
Rytme af tryghed.
Der er mørkt udenfor, helt mørkt. 
Det er forår, og der er stadig køligt udenfor. 
Jeg lukker øjnene
Det gør jeg nogle gange for at være væk fra verden en gang i mellem,
Jeg trækker vejret dybt og jeg kan mærke det hele vejen ned i mine lunger
Her dufter
Dufter af skovbund
Skovbunden er som en svamp der suger al regnen. Regnen fra himlen.
Jeg åbner mine øjne igen
Jeg kigger på mine hænder, men kan kun se en skikkelse
Jeg tager arme ud ad vinduet
Jeg lader de tunge regndråber ramme hård på mine varme håndflader
Det er dejligt
Jeg føler mig levende
Jeg trækker vejret dybt igen
Jeg trækker hænderne til mig
Tager hænderne op til mit ansigt
Jeg køre det kolde vand rundt i mit ansigt
Det er dejligt og enorm livsbekræftende.
Lukker øjnene igen
Nu er jeg i en anden verden. Jeg er i skoven, det regner og jeg har intet ly. 
Jeg gisper efter vejret, og prøver at holde alle smerter inde. 
Jeg hår et sår i benet, det gør ondt og svier når der er mudder og regn på det
Jeg kniber øjnene sammen og siger til mig selv "Hvad du ikke dør af, bliver du stærkere af"
Det havde jeg en gang fået fortalt af min mor
Hun var nemlig en stærk kvinde, der kæmpede til det sidste.
Ja, det var hun. 
Hun var smuk, stolt og værdig til at leve.
Jeg åbner øjnene. Jeg er i værelset igen. Her er stille, helt stille, jeg ved 
at alle er gået i seng undtagen mig
Jeg sidder ved vinduet og fantasere om et liv som skovpige
Leve i et med naturen, det er min største drøm. 
Hver gang det regner, får jeg en kraftig lyst til at gå ud i skove, klarer mig selv, være så tæt på naturen
og bare være tilstede.
Jeg lader vær med at tænke i et øjeblik
Jeg drømmer lidt, sidder lidt,
åbner vinduet lidt, trækker vejret dybt og lukker øjene
Det gør jeg en gang i mellem.
Jeg gør det når jeg har brug for det.
Brug for at tænke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar