lørdag den 2. april 2011

Holland!


Isabelle og jeg

Jeg vil skrive et indlæg om min hollandstur! Det har nemlig været helt fantastisk! Jeg kan slet ikke beskrive det nok! Jeg har en hollænder der hedder Isabelle, og hun er rigtig sød! Så har min veninde Mille en hollænder der hedder Annebeth. Først startede vi med at skulle tage den laaange bustur, men det var faktisk ikke så slemt som jeg havde troet at det var. Men det blev til 12 timer! Hold da op... 50 unger der lamer og høre musik? Lidt irriterende, men det var meget hyggeligt. Så vi så endelig nåede til Holland og bussen var ved skolen, stod de alle udenfor og ventede på os! Det var virkelig hyggeligt! Da vi kom ned løb vores hollændere hen og krammede os, det blev jeg faktisk rigtig glad over, fordi jeg havde været lidt nervøs omkring det med: om man skulle kramme dem, eller at man skulle give hold. Men det blev til et godt kram! Så gik vi indenfor og så deres skole, den var rigtig fed og stor! Efter spise vi noget aftensmad, noget mad som de alle har lavet. Vi sad på et bord med 4 andre fra klasserne. Vi var de eneste der snakkede! Vi snakkede og snakkede, og snakkede, vi var så glade og rigtig højrystede. Jeg var sådan lidt bange for om jeg kunne engelsk og alt det der, eller om jeg ville gå i stå, og alle de der ting man ikke kan undgå at tænke på. Men jo! Jeg kan sku engelsk! og det var virkelig en lettelse, og det fløj bare ud ad mig. Så efter tog vi hjem til min hollænder Isabelle. De havde bare det fedeste hus! Virkelig sådan et jeg har ønsket mig! Det var et lækkert hus med virkelig god stil, og de havde en så stor have at de havde 3 heste! Moderen gik hjemme og passede hestene og faren var på arbejde. Han havde åbenbart nok penge til at det kun var ham der arbejdede. En af dagene havde vi fitness-dag, hvor vi skulle cykle, det var virkelig kedeligt! Jeg hader virkelig bare at skulle cykle derudad. Men efter skulle vi over og danse, det var til gengæld sjovt! Vi dasnsede salsa, og det er rigtig sjovt. Efter tog vi hjem til Isabelle. Så var der en af dagene hvor vi skulle hen til sådan noget der hed Nemo, det var en slags experimentarium, det var okay. Hver morgen da vi boede hos de tog familier fik vi krymmel til morgenmaden. Det var hvidt brød med krymmel, det er ret specielt. Det lever mere usundt end vi gør i Danmark, og det kan man godt mærke. Det underlige er bare at de overhovedet ikke er fede eller tyndfede i Holland, de var fuldstændig ligesom os. Først var vi to dage hos min hollænder Isabelle og efter to dage hos Annebeth, det synes jeg faktisk var en ret god måde at gøre det på, fordi så fik vi set lidt af hvert. Vi fik taget en masse billeder sammen! det var virkelig godt! Vi elsker nemlig alle sammen at tage billeder. Så tog vi hjem om fredagen. Så vi havde været der mandag-fredag. Det var vikelig godt! Og man når bare at få et rigtig godt forhold til hinanden, jeg har vikrleig også bare været heldige, vi var nogle af de par (Mille, Annebeth, Isabelle og jeg) Været heldige. Til sommer i juni, kommer de hen til os i Danmark, lifge før det bliver sommerferie, det bliver så fedt også! Vi glæder os, og det tror jeg bestemt også at de gør! He he.. Her er nogle billeder fra turen.
Holland 2011:

Isabelle, Mille, Mig, Annebeth


3 kommentarer:

  1. Det var en helt igennem fantastisk tur! jeg kan ikke vente til de kommer!! 3 måndeder...de skal bare gå hurtigt!
    Mille Mus:D

    SvarSlet
  2. Ja, det kan jeg godtnok heller ikke! Jeg savner det virkelig allerede <3

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet