torsdag den 15. september 2011

Et kreativt sind, og en masse ideer, som ikke kan ses..

Undskyld de maerkelig bogstaver!                                                                                                Forleden kom jeg til at faa en tanke.. Den tanke gik ud paa, vores karaktere over i skolen. Jeg kom til at taenke..- Vi bliver bedoemt i hovedet og roe. Det er jo ligegyldig hvad man goer, siger eller noget, saa bliver det bedoemt! Paa tal, som er vores karaktere. Nu er jeg selv en der IKKE er faglig og jeg er ikke vild med lektier, matematik og andre fag. jeg elsker at gaa i skole og tilegne mig ny viden, og jeg ville aldrig give min uddannelse vaek, den betyder alt for mig.. men stadigvaek, kom jeg i tanke om dette. Jeg er et helt overdrevet kreativt mennesker, jeg elsker simpelthen og lave kreavtive ting, der er ikke noget jeg ved der er bedre end at saette mig ned og tegne eller skrive, eller bygge noget. jeg kan se helheden, og se muligheder og jeg er fyldt med ideer. Jeg elsker at tage billeder, som i ved. Derfor kunne jeg ikke undgaa tanken: hvorfor er faglige fag, saa meget vigtigere fag, end noget kreativt? Saadan en som mig, ville faa saa meget selvtillid over at have et kreativt fag, udfolde ideer. Men det er der jo intet der bliver bedoemt i! Jeg faar ikke karaktere for det jeg ren faktisk er aller bedst til! Og det synes jeg faktisk er meget aergeligt! Fordi, saa doer alle de kreative mennesker, og taget gymnasiet, selvom det ikke lige er dem. Derfor vil jeg vaelge ikke at tage paa gymnasiet.  Jeg overvejer at tage pa Koebenhavns tekniske skole, hvor man kan finde fotografuddannelse. Men kan I ikke se det fra min side? eller er det meget svaert? Jeg synes det er aergeligt, men jo rigtig dejligt for alle dem der klarer sig super godt i skolen. Og dette er ikke fordi at jeg er daarlig i skolen, der er bare saa forfaerdelig mange ting som jeg virkelig savner at braende igennem med!

2 kommentarer:

  1. Må indrømme at jeg har lidt svært ved at sætte mig i dit sted da jeg altid har haft meget nemt ved det faglige. Men jeg synes virkelig at du sætter tingene i perspektiv for du har jo fuldstændig ret, hvorfor er de faglige fag vigtigere?

    //Frederikke - http://tankerfra.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Hej Frederikke! Tusind tak for din kommentar, og din forståelse, jeg er dog heller ikke dårlig i skolen, men jeg er bare så meget bedre til mange andre ting, som man jo desværre ikke bliver testet i :(

    SvarSlet