lørdag den 16. juli 2011

Min rejse til Thailand og Malaysia - Læs det, det er spændende.

Så! Nu vil jeg skrive om min fantastiske rejse, som I sikkert langt har ventet. Dette er det længste indlæg jeg har prøvet at lave, jeg håber at I vil læse det hele, for det var helt fantastisk. Rejsen var min mor, og lillebror Andreas og jeg. 
(Du kan læse om dem, under fanen "Familien")

Det hele startede med at vi vågnede op som vi plejer, jeg kunne sove så længe jeg ville, for det var først om eftermiddagen, og vi havde allerede pakket, så vi var helt klar. Vi tog toget til lufthavnen, og min søde bedstemor Gitte, havde tilbudt at følge os derud til lufthavnen. Vi skulle først til Finland. Da vi endelig var fløjet til Finland, sad vi bare og trillede tommelfingre, og havde købt, et kilo M&M's, som hurtig fik ben at gå på. Vi skulle vente i lufthavnen i 3 timer, i den dødsygeste lufthavn, der var bare ingen mennesker. Så endelig da tiden var kommet, kom vi i flyet til Bangkok. I flyet var der fjernsyn til hver, og egne høretelefoner, så vi kunne sidde og se film. Den nat var laaaang. Jeg fik heller ikke sovet særlig meget. Næste eftermiddag, ved 14-tiden, var vi i Bangkok! Da vi kom ud fra llufthavnen, kom der bare en bølge af sauna, varme, imod os. Vi følte at vi nærmest ikke kunne trækket vejret, virkelig ubehageligt. Vi kom med en taxa til vores hotel. Narai, hed hotellet. Det lå i midten i bangkok by. Vo boede et super lækkert sted, og om aften, gik vi ned på gaden og spise af et gadekøkken, lidt specielt. Der var boder, og gadekøkken, all over. Det var der alle steder på gaderne. Meget anderledens fra Danamark. Der var også et helt andet liv, søde og rare mennesker, Bangkok er jo ellers kendt for at være "byen" Der er klam, og skumle mennesker, men det var vi altså heldigvis ikke ude for. Dagen efter, tog vi til Grand Palace. Jeg tænkte: "Ja, ja, Grand Palace, i min røv" Men det var faktisk virkelig spændende, vi havde bestilt en guide, som fulgte os gennem Bangkok. Da vi var på Grand Palace, satte vi os ind i et tempel og snakkede om hindu og buddismen. Virkelig en spændende samtale, som faktisk også ændrede mit syn, og fik mig faktisk til at fortryde, at jeg er blevet konfirmeret. Deres tro, var ikke om man kunne overholde reglerne, eller man skulle tro på noget, men hele ideen var at være et godt menneske. Meget spændende holdninger, og syn de havde. Muslimerne i Thailand og Malaysia, var også anderledens end i Danmark, de var meget mere afslappet og søde, og åbne, hvor i Danmark, de godt kan være lidt lukkede. Her kunne en muslim sagtens gå ind i en kirke, uden problemer, og giftes med en ikke-muslim. Det var faktisk meget rart. Vi var også på bådtur og se hvordan alle boede. De boede lige op af en flod. Nogle var i vandet, for at finde ledninger, hvor de kunne tage plastikken af, og sælge kobberet inde i. Så fattige var de. En anden dag vi var i Bangkok var på en 5 timers cykel-tur, som faktisk også var helt fantastisk, vi cyklede gennem de små gyder, og små gader, hvor alle børnene var og mødrene. De var meget fattige, med det virkede som om de havde det meget godt. De steder hvor vi cyklede, var ligesom bag facaden. Bag Bangkok. Det rigtige, og det var meget interessant. Vi var i Bangkok i 3 dage. Så tog vi toget til Malaysia, en 20 timers tog-tur! Ej, og inde i toget var der en rigtig klam mand, der blev ved med at glo på min lillebror Andreas på 12 år. Min mor synes også det var klamt, eftersom manden spurgte min lillebror "Do you speak english" "Are you alone" hvorefter han spurgte min mor "Is that your son?" "Where is the father?" Ret klamt! Jeg kunne heller ikke sove, i toget, der var nemlig ret senge op til os, vi skulle overnatte i det, min hovedepude stank af nudler, og jeg kunne slet ikke sove, var bange for at der ville komme nogle. Da vi næste formiddag, var vi stadig i Thailand, på endestationen, skulle vi GÅ over grænsen til Malaysia. Da vi er gået til Malaysia, med hele vores kufferter i 40 graders varme, når vi endelig et kontor. De giver os et udfyldningspapir, og da vi havde udfyldt det, sagde han at vi ikke havde fået stempel for at ha kommet ud af Thailand, så vi skulle gå tilbage til Thailand over grænsen! Og så stå i kø for at få stempel. Der var ulidelig varmt og min lillebror var lige ved at besvime, også jeg var ved at få den følelse. Da alt vi i orden, tog til til Malaysia igen. Da vi kommer, går vi over til en kiosk, hvor vi bestilte en taxa. Taxaerne køre sindssygt i de to lande, det er helt sindssygt! De overhæler bar også selvom der kommer modkørende, vi var alle svedige i hænderne, efter den køretur. Da vi når, det sted hvor vi skulle med en båd, kommer vi lige til tiden, og båden var ved at sejle. Vi skulle med den båd til Perhentian Island. Det er bountystrand. Da vi er fremme på den ø vi skulle på, var der ikke så godt vejr, om natten lynede det og regnede, næste morgen regnede det stadigvæk! Vi var lige ved at dø "Er det, det her? Det regner på bountystrand! Det er løgn!" Vi var jo taget på den anden side af jorden for at få varme og sol, og så småregnede det bare! Ligesom i Danmark! Den første dag, snorklede min lillebror og jeg i 7 timer! Det var helt fantastisk livet der i havet. Så smuk og heldigvis klarede det hele op, og der blev sol, og nogle af 30 grader, 35 eller sådan noget. Også vandet var lækkert og virkelig varmt. Dagene på øen var der en medarbejder på vores hotel, som godt kunne lide mig! Det var virkelig sygt, han fulgte bare efter mig konstant, og jeg kunne bare mærke øjnene der fulgte alle steder man gik og rørte sig. Min mor synes bare det var herre sjovt, og drengen spurgte min mor, om han godt måtte gå med mig på stranden, jeg havde allerede sagt til min mor, at jeg ikke gad. Han var 18 år! Nåh, men eller på øerne, var der høj solskin og vi svømmede med havskildpadder, og fisk. Vi så desværre ingen hajer, men der var hajer i det vand vi svømmede i! Lidt klamt at tænke på. På øerne mødte vi en dansk rigtig sød familie, der kom fra Humlebæk! Vi kommer fra samme kommune! Verden er ret lille på de tidspunkter! Efter de 6 dage på øerne, tog vi i regnskoven, Taman Negara. Det var også godt, og vi gik på verdens højeste og længste hængebro. Desværre så vi ikke så mange dyr, som jeg havde forstillet mig, der var så mange kinesere inde i regnskoven og larmede og hylede, som om de var aber, de havde skræmt alle dyrene væk, selv vores guide, på turen sagde det samme, det var virkelig slemt, man kunne hurtigt blive lidt små-racistisk. Det skuffede mig en lillesmule. Efter regnskoven, på vej til Kuala Lumpur tog vi til et elefant sted hvor de reder elefanter. Der var alt for mange mennesker, det ødelagde det lidt, men jeg red på en elefant og jeg fik badet med en lille unge, det var ret hyggeligt. Da vi var færdige kørte vi med en rigtig sød guide, som stoppede i bilen og vi gik udenfor, og han viste os gummitræer, det var virkelig spændende. Også palmeolietræer.Da vi var kommet til hotellet i Kuala Lumpur, var det super fedt. Jeg kunne bare ikke sove om aften, da jeg lå lige op af væggen til naboen på det andet hotelværelse. der var så tynde vægge at jeg kunne høre hans vejrtrækning! Og jeg kunne høre replikkerne i tv'et. Jeg faldt først i sov om natten, virkelig irriterende. Næste morgen shoppede vi helt amok dér.. he he eller jeg gjorde. Min mor og jeg fandt et shoppingcenter, hvor de havde en GAP-butik, som man ikke kan finde i Danmark! Den findes ikke i Danmark. Min mor og jeg fik købt for over 2.000 kr. derinde... He he Uppps! Ej, til gengæld har jeg fået det fedeste tøj derinde fra! Virkelig lækkert. Dagen efter tog vi på sådan en tur der hed Fireflies and Monkey feeding. Vi så aber og håndfodrede dem, det var helt vildt sjovt, også at se ægte ildfluer! Ret sejt, at tænke på at jeg har set det i virkeligheden. Efter dagene i Kuala Lumpur, skulle vi med flyet hjem igen. Øv, øv.. kender I den følelse, hvor man bare ikke vil hjem? Ej, men vi kom HELE hjem uden skader eller blevet ædt af det eller andet dyr, eller en haj. Trods den laaaange tur hjem, grundet ventetid i Finlands lufthavn igen, vi skulle vente i 5 en halv time! Men vi kom, og min bedstemor, bedstefar og deres datter, stod og ventede på os i Københavns lufthavn. Rigtig hyggeligt at komme hjem til. Så alt i alt har det været en helt fantastisk rejse, ubeskriveligt, selvom jeg lige har prøvet at gengive det hele igen. 
De første billeder er fra min dagbog, jeg har tegnet på ferien om aften. Hvad der er sket på dagene..
























3 kommentarer:

  1. Gud hvor er du god til at tegne! :D
    Men rigtig godt indlæg, det lyder som om I har haft en super ferie!

    SvarSlet
  2. Hej Nanna! Tak for din kommentar, ja, vi har haft en fantastisk rejse! En livoplevelse! <3 Håber du nyder sommerferien ;)

    SvarSlet
  3. Wauw, lyder som noget af en oplevelse.

    Tak for kommentaren i øvrigt :o) Følger dig nu. Håber du har lyst til at følge mig.

    *N.xenia
    http://www.nxenia.blogspot.com

    SvarSlet