søndag den 8. maj 2011

Alkohol og unge


Er det bare mig, eller går alkohol lidt over gevind? Der er rigtig mange unge der gerne må drikke i meget tidlig alder, i hvert fald i følge mig! Allerede ved 5. klasse! Og nu tænker I sikkert, nej, der er ikke nogle i 5. klasse der drikker, det er en overdrivelse, men der må jeg desværre skuffe. Jeg var til en konfirmation med min mor og min lillebror som var 11 år dér og han gik i 5. klasse. Til konfirmationen kom faren hen og sagde "I kan bare tage det alkohol I vil, jeg har stillet det over på bordet" Og så drak hendes lillebror! Han er på alder med min! 5. klasse, 11 år... Det er altså lidt sindsygt! Han drak Breezer, og sådan noget. Virkelig vildt. Jeg må ikke drikke for min mor, hun mener at det ikke er nødvendigt, og hvorfor skulle jeg egentligt? Mange unge gør det jo af sociale grunde, med dem de er sammen med. Det er nok på den måde de hygger sig på. Men jeg mener bare... Kan man kun hygge sig hvis der er alkohol til festerne? Jeg har hørt om nogle af mine venner, de gik hjem til nogle andre, på grund af at forældrene ikke lige gav dem lov til at drikke hjemme hos dem, så de smuttede over til nogle andre. Og det synes jeg er lidt vildt. Selvfølgelig skal alle prøve at drikke, og være stive og brække sig, og lærer af det.. Det er ikke det, men bare den måde alting er bygget op på. Nu går jeg jo i 8. klasse og skal i 9. her til sommer, så jeg synes ikke det er så sindsygt hvis folk de lige drikker en genstand, hjemme hos deres forældre eller til en provat fest. Jeg synes også det er godt hvis man har en god aftale med sine forældre om hvor meget man må drikke, så man ikke bare hælder det i sig, og at forældrene har styr på hvad børnene laver. Jeg tror også at forældre gerne vil vide hvor meget deres børn drikker til fester og sådan, de vil jo også gerne følge med børnene, og det de laver, og det er ikke kun drikkeri, det er jo også hvad de går og fortager sig. Man skal huske at snakke godt med sine forældre, så får de jo også tillid til én og så får man lov til mange flere ting. Der er også mange på min alder der gerne må være længe ude og sådan, men jeg har faste tider jeg skal hjem og dem overholder jeg også. Jeg har ikke tænkt mig at drikke endnu og gå til vilde fester, men selvfølgelig skal det prøves.

1 kommentar:

  1. det var ikke hvad min far sagde fryns. De fik lov til at smage en breezer. Du får det til at lyde som om der var fri spiritus og at man bare måtte tage hvad man ville. Der var rigtigt nok et par breezere til de lidt ældre, så det var ikke tilfældet at de mindreårige måtte tage hvad de ville.

    SvarSlet