fredag den 29. april 2011

Ikke op til en dejlig weekend!

Det hele startede i onsdags, hvor jeg havde lidt ond i halsen om aften. Da jeg skulle lægge mig til at sove, havde jeg svært ved at synke, og det var virkelig ubehageligt. Torsdag morgen, har jeg det heller ikke for godt, ondt i halsen og helt sindssyg træt, men vælger så alligevel at komme i skole. Jeg hader at skulle bedømme om jeg er syg nok til at komme i skole, men jeg vælger altid skole, eller kommer jeg til at føle at jeg pjækker. Men så cyklede jeg i skole om morgen, jeg var virkelig træt hele dagen, og var ved at falde i søvn hen over bordet. Og så i sidste modul skulle vi ave idræt! Vi skulle spille rundbold, men jeg prøvede at tage mig sammen også selvom at jeg kunne mærke jeg ikke havde overskud til at løbe langt. Så var jeg endelig færdig med hele dagen! Og skyndte mig hjem, så jeg kunne nå at slappe af, inden Michelle (min veninde) kom, fordi vi skulle nemlig til UC Stars. Det var ikke ligefrem det jeg var aller mest frisk på, og jeg havde sådan lidt hovedpine og træt. Lige da jeg kom hjem lagde jeg mig bare på sofaen og slog benene op. Jeg følte virkelig at min krop hilede (ved ikke hvordan det staves) - og jeg var bare helt flad. Jeg lå bare med lukkede øjne og var ved at falde i søvn. Så kom Michelle og sagde jeg til hende at jeg lige ville tage en panodil og et bad inden vig tog afsted. Det hjalp så også i lidt tid. Da vi kom hjem igen, tog jeg lige en til, efter som at jeg havde ondt og dunken i mit hovede. Så om aften gik vi ned på en græsplæne og spillede rundbold med klassen, og lidt andre. Det var super hyggeligt, og jeg mærkede ikke noget, efter den 2. panodil. Så her i morges, altså fredag, vågnede jeg 6.30 og troede klokken var halv otte eller sådan noget, jeg stillede mig op, og så kom der bare hovedpine! Jeg gik ud til min mor og spurgte om hun ville kigge i min hals, fordi jeg havde så ondt, så ondt. Hun sagde at den var helt rød og hævet. Jeg blev hjemme og så sagde min mor at jeg skulle gå ned til lægen og blive podet. Så der ved 9-tiden, efter min mor var kørt på arbejde og min lillebror i skole, gik jeg ned til lægen. Jeg sad og ventede, og da det endelig blev min tur, var det bare sådan en pisse irriterende læge, hun var faktisk rigtig irriterende. Efter hun havde taget prøven for om jeg havde streptokokker, kom hun ud i gangen og sagde: "Prøven var positiv" -først tænkte jeg, positiv, som i at jeg ikke har eller positiv, som i ja, du har streptokokker. Yes, jeg har halsbetændelse! Streptokokker, så nu er jeg på Primcillin i 10 dage. Øv, øv, og av av... Lige op til weekenden. Men det tegner nu eller op til en meget god weekend, vi er taget op i sommerhuset, har købt en masse slik til i aften og til min livret, pasta med spinat og laks. Så det skal nok blive hyggeligt alligevel med halsbetændelse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar