onsdag den 23. marts 2011

Rotter


Jeg har to rotter. Eller faktisk kun én. Den anden er min lillebrors. Grunden til at jeg siger at jeg har to, det er fordi at det er mig der passer dem mest. De er virkeligt søde! Vi købte dem i septmber i 2010, så de er nogle måneder gamle. Sådan nogle rotter kan desværre heller ikke blive helt så gamle, de bliver kun mellem 2-5 år. Men jeg elsker dem virkelig. De er rigtig kloge, faktisk lige så kloge som nogle hunde, så ja, man kan lære dem: løb efter pind, eller find mad, eller stå på to ben eller alt muligt andet sjovt. Min rotte hedder Karla, og min lillebrors hedder Lykke. Karla og Lykke, det synes vi var rigtig søde navne, Karla og Lykke er begge to søskende, faktisk søstre. De er så søde, når jeg tager dem op, er de under min bluse, enten fiser de rundt ellers så ligger de og sover. Hvis vi har dem løs på gulvet løber de hen til vores fødder, hvis jeg så åbner vores skuffe med mandler, kan jeg bare se at Karla begynder at rejse sig på to ben og står helt skrakt. De er ikke dumme! En dag her i vinters, havde jeg glemt at få Lykke ind i buret igen, så hun havde vret en nhelt skoledag uden for buret! Jeg fandt hende efter som at jeg skulle op på min hylde (hvor mn smukke og det er) og dér lå hun, jeg var lige ved at dø af skræk! Jeg havde jo bare troet at hun lå inde i buret og sov, men nej, der var bare en rotte lige på i ansigtet. Jeg satte hende selvfølgelig hurtigt ind igen i buret, efter noget tid.....Fandt jeg ud af at hun havde ødelagt flere af mine ure, med gummirem. Arh.... Og! Hun havde gnavet hul på en pose pebernødder.. Hm.. De er ikke helt dumme. Og elsker alt hvad der er lækkert, chips, mandler, pebernødder og rosiner er de også vilde med, men majs er det bedste. Ja, rotter er virkelig nogle hyggelige dyr, på nær at man skal skifte bur virkelig ofte, fordi ellers lugter det for hurtigt. Men virkelig søde og skæge dyr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar